RSS Feed

« Nærkontakt med ungdom og Narefjell»

Posted on

Jeg var i nærkontakt med Narefjell på Nordugata. Samtidig fikk jeg mulighet for å ha «Små-prat» med 2-unger. Snart blir det 17. mai-feiring. Turen var flott, utsiktene på alle kanter var vidunderlig og vakker, følelsene mine er nå gode.

Siden jeg har flyttet, 14.04.2020, fra Oslo til Midt-Telemark har jeg vært på flere turer blant annet, Lifjell (På ski), Bryggefjell, Høyslass, Breisås, Gygrestolen og Stangefjell (Til fots) . Dagens tur var på Narefjell. Jeg kjørte fra Bø i Telemark til Nordugata sentrum. Så kjørte jeg under Jernbanebrua gjennom boligfeltet. Deretter kom jeg til en bomveg og betalte gebyr på kr. 50. Herfra kjørte jeg til parkeringsplassen gjennom skogsbilvei ca. 5 km. Også gikk jeg til toppen av Narefjell.

Det var mye snø og gjørme etter at jeg gikk ut av Traktorveien og passerte skogen. Jeg så også en gammel hytte før toppen. Selv om jeg var nysgjerrig på å vite om hva heter denne hytte når den ble bygd, fant jeg ikke historien om denne hytta. Det snødde litt da jeg var nærmere til toppen.

På toppen var det luftig. Jeg er utrolig glad i å oppleve en flott og herlig utsikt på alle kanter. Man kan nyte den vakre utsikten mot Gvarv, Akkerhaugen, Sauherad, Skien, Notodden og mot Brattfjell, Gaustatoppen, Vindeggen, Lifjell, Jonsknuten og Blefjell. Det er litt over to timer brukte jeg på hele turen, både tur og retur (12,43-14:46).

Jeg ble på turen kjent med to unge menn hvorav den ene går på lærling i elektrofag og den andre går på VG i idrettslinje. Når jeg er på tur kommer jeg fort i kontakt med ungdom. Det høres bra ut at disse ungene jeg traff ikke faller ut av utdanning og lærling. Vi har snakket sammen hele veien på tur og retur om ulike utfordringer i ungdomsliv. Jeg synes at det er spennende og artig å møte unge mennesker.

Da jeg var på tur til Bryggefjell ble jeg kjent med tre Høgskole-studenter. Som person er jeg glad i å snakke med folk. Jeg opplever at det fungerer godt og gir gode resultat av å jobbe med ungdom når det gjelder å motivere dem til jobb eller utdanning. Den koronapandemien gjør kanskje ungdomsliv utfordrende som vi må overvinne så fort som gjøre det mulig.

Nå gleder jeg meg til å feire 17. mai på en helt annen måte enn vi er vant til å feire Grunnlovsdagen 🇳🇴🎂🎉❤️💙 Takk til ungene for hyggelige prat og selskap på turen 💐😊

About Mitt nye liv

Jahangir Akash er en humanist, sosial, positiv, optimist, og respekterer for alle troer unntak ekstremisme. Faglige bakgrunn er innen journalistikk og filosofi med fokus på sosiologi og psykologi.