RSS Feed

Snøen blir veldig sur!


2014-06-29 15.49.37
Av Jahangir Akash

En kveld klokka halv åtte tok jeg noen snøbilder. Da spurte snøen: Hvorfor liker du snø? Det er fordi du er så vakker, svarte jeg. Og ikke bare det – du er så myk og snill. Vi mennesker knuser og sparker deg, men du sier ingenting. Så du tror at jeg får vondt? smilte snøen. Vel, selv om dere gjør meg masse har jeg ikke noe imot dere for det. Men når dere kastes sigarettsneiper som blir liggende på brystet mitt, da blir jeg veldig sur. Ja, det forstår jeg kjære venn, svarte jeg. Snøen sa: Jeg liker deg veldig godt fordi du er den eneste mann som ikke kaster sneiper på meg. Ja, men så røyker jeg da heller ikke, sa jeg. Snøen lo høyt og sa at det visste han allerede. Det overrasket meg. Til slutt sa han at jeg kunne ta et snøbilde og laste det opp på Facebook. Gjerne det, svarte jeg. Jeg har nå tatt en masse som jeg deler med mine Facebook-venner. Før jeg dro hjem klemte snøen og jeg hverandre og sa god helg. Kanskje ble snøen fornøyd med bildene jeg tok. Neste gang jeg er ute i lysløypa skal jeg spørre det!

About Det nye livet

Jahangir Akash er en humanist, sosial, positiv, optimist, og respekterer for alle troer unntak ekstremisme. Faglige bakgrunn er innen journalistikk og filosofi med fokus på sosiologi og psykologi.

Legg igjen en kommentar

